Maratonok, versenyek, edzések, felkészülések á la amatőr

GabRunMarathon

GabRunMarathon

THM 23 instant túra

Tokaji Hegy Magaslatai

2020. május 07. - GabRunMarathon

img_20200507_084602.jpgRégóta szemeztem már a geogo-s túrákkal. Rengeteg túra ajánlatuk van. Első olvasatra könnyen kezelhető informatikai háttérrel. Kíváncsi voltam milyen lehet egy ilyen teljesítés. A THM23-ra esett a választás, hiszen Tokaj közel van, hétköznapi teljesítés esetén is beleférhet a napba (23 km ~700m szint), azt gondoltam nagyjából ismerős is az útvonal, mi baj lehet? Uccu. Szerdán már tudtam, hogy a csütörtök délelőttbe bele is férhet. Szerettem volna érmet is sikeres teljesítés esetén (úgy bíztam benne hogy csak meglesz) ezért még szerdán rendeztem az ezirányú adminisztrációkat, ami tök egyértelmű volt, gördülékenyen ment. https://tokajiszabadidosport.webnode.hu/reszletek/

Indulási

Reggel átgurultam Tokajba és Go. Az elején volt egy kis bènázás, hogy indítom a teljesítést meg hogy igazolom a pontot, hogy ott jártam (őszintén lusta voltam megnézni a videót a honlapon, úgy voltam vele hogy majd csak lesz valahogy), de miután megvolt a tudás pikkpakk ment a dolog. Az ellenőrző pont listában mindig megjelenik a következő pont, arra kattintás és már mutatja is a térkép merre van előre, és mely körben érzékeli már az applikáció hogy a pontnál vagy. Ha beersz egy ellenőrző pont hatókörèbe, ott nyomsz egy bélyeget az appon, és máris visszajelez, hogy rendben, a pont érintés elfogadva.

screenshot_2020-05-07-13-29-12-842_com_android_browser.jpg

Szép kezdet

A pálya eleje a tokaji MOL kúttól indul fel a zöld, majd a piros jelzésen a Tokaj hegy csúcsára. Ezen a zöld szakaszon eddig csak egyszer jártam akkor is lefelé és akkor sem pontosan erre. Ez volt az egyik legkedvencebb rész!

img_20200507_102336_018.jpg

Jól futható felfelé, eleinte szőlők (szépen köszöntem a szőlőben dolgozóknak, volt aki furán nézett, volt akin látszott, hogy már látott korábban is ilyen elvetemültet), majd erdős rész, igazi kis hegyi vadregényes feelinggel. A pirosba becsatlakozva már rutinszerű volt az út a csúcsra ;-) hát gyakorlat teszi na :-) Eddig 3 ellenőrző pont volt, sima check-kolással. A csúcsról le egy darabig az aszfalton kell menni, aztán letèrni a pirosra vagy piros keresztre, de egyértelmű. Ezt a részt sem ismertem. Annyira tetszett mikor megláttam a Bodrogot háttérben a Zempléni hegyekkel, szuper volt ez a rész!

img_20200507_074734.jpg

Aztán a kisKápolna felé kanyarog az út a szőlők között. Út közben ezen a szakaszon taliztam egy rókával, de meglátott és elfutott. Volt itt egy rész ami full olyan volt mint egy toszkán vidék. A kisKápolnánál sem jártam még. Ja előtte egy kis figyelembe ajánlás. Én bűnöztem. A kisKápolna előtt kb. 400m-rel van egy szakasz amire ki volt írva hogy tilos az átjárás magán terület. De mivel az app erre vitt, kerítés vagy fegyveres őr nem volt, nem ismerem ezt a részt hogy tudtam volna egy más alternatívát, hát sajnálattal közlöm átmentem. Aki ügyesebb kerüljön ;-)

A kisKápolna után jön egy aszfaltos rész hosszan be Tarcalon át a Krisztus szoborig. Egy darabon az úttest mellett. Na ez nem volt annyira szeretős etap. Krisztus Urunk szerpentinje és lépcsői szintén merő ismerőssèg. Onnan ki Tarcalból Tokaj felé részben aszfalton részben földutakon és itt is megy egy szakasz az úttest mellett. Aztán Tokajig lényegében sík földút, a végén egy kis aszfaltos bringaúttal, de jó látni folyamatosan magad mellett a hegyet. A cél Tokaj MOL kút, juhu körbe értem a hegyen.

Szintessèg

A legnagyobb szintemelkedès a Tokaji hegy csúcsáig van. Majd hullámzás de a következő említésre méltó szint a kápolna előtti (kommandós) részen van. Ez már persze közel sem olyan hosszú mint a hegyen. Majd az utolsó belesètálós emelkedő a Krisztus szoborig vezető út. Nem vészes, mind egy kis edzettsèggel teljesíthető.

Frissítés

Vittem 2dl vizet és 2dl izot. A vízhez kellett még 2dl-t újra tölteni (kút van Tarcalon több helyen is), az izo felét kiborítottam, az nem esett jól. 23 km-re nem brutál tempóhoz ez így ok volt. Meg számít, hogy meleg sem volt. Nyáron ez így kevés lett volna folyadèkilag.

Időjárás

Reggel hűs, de az a jól eső hűs, és végig napsütés. Imádtam.

Gönc

Salomon sense ride 2 pipő, Lidl-ös zokni, Kalenji kompressziós szár, Kalenji futó nadrág, 2 Btwin kerékpáros felső (zsebek miatt 2, nem akartam hátizsákozni) Kalenji hosszú ujjú felső, Simond fejkendő a nyakamba és Btwin fejkendő a fejemen.

Mindkinek, aki szeretne egy könnyen teljesíthető instant túrát és akit nem zavar, hogy a vége szakasz bővelkedik aszfaltban és nyomokban úttestet tartalmaz, ajánlom. A zöld turista jelzésű szakaszt és ahogy a Bodrog a Zemplénnel eléd tárul különösen imádni fogod ;-)

img_20200507_081202.jpg

U.i. a szervező olyan rendes volt, hogy a teljesítés után felhívott, hogy délután úgyis Nyíregyházán jár és behozza az érmet. Köszönöm Gyula!

img_20200507_165551.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szaladgalok.blog.hu/api/trackback/id/tr5815668566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása