Maratonok, versenyek, edzések, felkészülések á la amatőr

GabRunMarathon

GabRunMarathon

Utam 4000 km-be 2018-ban

2018. december 28. - GabRunMarathon

Nem terveztem. De december elejen megláttam egy olyan számot, hogy elkezdtem kalkulálni, hogy még meglehet a 4000 lefutott km. Osztottam, szoroztam ráhagyással (pl.: ha több pihenőnap szükséges, magyarul nincs kedvem futni napok; ne adj' Isten sérülés/betegség...) de végül annyira elkapott a lendület, hogy december 27.-én elértem a 4000. lefutott km-t. Kicsit végiggondoltam és pontokba szedtem, hogy szerintem minek köszönhetően sikerült ez. Amatőr hobbifutó pontok ezek:

Futóedzesek: gyakran. Heti 1 pihenőnap (az sem mindig, csak ha éreztem, hogy már kell). Viszont hétköznap 9-10 km közötti futásokat toltam, hétvégékre 15-20 km-ek voltak a repertoáron. Semmi kőbe vésett tervezés, semmi idő- vagy pulzuselvárások, csak jól esett menni. Hétköznap hajnali, hétvégén reggeli futó vagyok. Így jól indult a nap.

Keresztedzések: bringa. Hétköznap ingázás az otthon és a munkahely között 24 km. Plusz, ha valamilyen kitérőt tettem, akkor kicsit több. Ez lenne a keresztedzés, ha ezt lehet annak titulálni.

Henger és pihegés: minden futás előtt és után használom az SMR hengert, nekem ez a bemelegítés és a nyújtás. Odafigyelek (meg meg is tehetem, hogy odafigyelhessek) az alvásra. Minimum 7 és fél órát sikerül összelapátolnom  naponta.

Táplálkozás: "Te vegán vagy". Már csak ráhagyom, aki mondja. Nálam ez folyamatosan alakult ki, szépen lassan (immáron 5-6 éve), hogy gyakorlatilag a következő ételeken élek: zabpehely, zöldség, gyümölcs, magvak. Semmi meggyőződés, vagy étrendkövetés nem áll mögötte, a szervezetem óhaja a felbújtó. Viszont valószínűleg ez is hozzájárul ahhoz, hogy jól bírom a futást.

És a lényeg: szeretem és rock&roll :-) 

img-077ef96f9be3f9c214607fe6a9e02d62-v.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szaladgalok.blog.hu/api/trackback/id/tr4714518556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása