Maratonok, versenyek, edzések, felkészülések á la amatőr

GabRunMarathon

GabRunMarathon

Muzsla Trail

Szurdokpüspöki

2019. április 22. - GabRunMarathon

Előzmények

Maraton után 2 héttel, de lesz ami lesz. Megyek szokásos módon, ahogy bírok, nem meghalva.

Utazás

Szurdokpüspökiben volt a rajt. Nyíregyházáról ez uszkve 2 órás út. Egy nagyon kedves nyíregyházi futotarssal mentünk nyugiban, még egy kávé is belefért.

Rajt-cèl terület

Egy iskola adta az esemény központját. A rajtszám felvétel igen gyors volt. Utána még volt idő szöszmötölni. Rajtszám feltűzès, futózsák felaplikálás ès társai. A legjobban - mint ötlet - a kihelyezett felfújható medence tetszett. Aztán elképzeli az ember, hogy az első oké hogy csobban egyet. De aztán... Cèlfürdőből cèlfertő...

Pálya

Mivel a héten nem volt eső, csontszáraz volt a pálya. Ki volt ugyan végig szalagozva, de észnél kellett lenni. Kb. az első lehetőségnél, ahol el lehetett kavarni, majdnem sikerült is. Mentem egy srác után, és szerencsére a szemem sarkából megláttam egy szalagot, ami mellett épp úgy húztunk el, mint a vadliba, pedig egy balost kellett volna vágni. Szóltam a srácnak is hogy zurück. De innentől legalább nagyon figyelmesen mentem, lestem a szalagokat rendesen.

Időjárás

A célban mèg rendesen fáztam. 8-10 C° körül lehetett. Aztán nem. De nem volt vészes, ám folyamatosan emelkedett a hőmérséklet. Váltakozva volt árnyékos illetve napos rész, nem volt zavaróan- vagy tikkasztóan nagy hőség. Mire beértünk 20-22C° lehetett.

Frissítés

3 l víz, 2 gèl, 1 MagnaShot. Kellett mind. Folyamatosan vittem be, nem vártam meg, hogy baj legyen. A vízzel is úgy volt a matek, hogy 2lityivel indultam a zsákomban. A matrakeresztesi frissítőponton rátöltöttek még 1 litert. Itt csak azért álltam meg, mert javasolták tőlem jóval tapasztaltabb futók, hogy akkor is töltessek vizet a Muzsla előtt, ha úgy érzem még van vizem. Be is jött a tipp, mert mind a 3 liter elfogyott a célig.

Felszerelés

Salomon speedcross 4 cipő (nagyon lehet vele menni, remekül kapaszkodik!), Compressport kompressziós szár, Kalenji kompressziós hosszú futónadrág, TheNorthFace technikai póló, Kalenji futóhátizsák (2l-es víztartállyal).

Verseny - 27,6 km ~1200 m szint

A rajtba az első egyharmadba álltunk be. Nagyon előre azért nem... Az elején nekem nem szokott menni, meg kell találni az üzemi hőfokot. Most nem szállt el a pulzusom, mint a Bükki Kilátásokon. Iszogattam folyamatosan. Kezdtem felvenni a ritmust. Kezdtem előzgetni a sporttársakat. A matrakeresztesi frissítőpontra 4.kènt èrtem, amit persze nem tudtam. Egy dolog volt gyanús, amiből sejtettem, hogy közel vagyok az élmezőnyhöz, hogy felkiabáltak a ponttól a hegy irányába, hogy "nyomjad Anita, ne görcsölj be"!. Csak sejtettem, hogy ez Orosz Anita (válogatott terepfutó) lehet. Mikor megláttam hátulról, nem hittem a szememnek, hogy akkor ez tényleg ő volt. Valami nem volt vele oké. Normál esetben nem megyek el így mellette. (Később kiderült elesett, vérző lábbal és karral ért célba).

Kezdődött tehát a Muzsla. Az a sokhuplis. A terepfutók egyik mumusa. De mivel számítottam rá, hogy több teteje lesz, de a fő tető majd 20.3km-nèl jön, csak mentem, mentem, nem bedőlve, a 17km környékén kezdődő előjáték-csúcsoknak. A Muzsla tetejéről a lefelé vezető utat nagyon csíptem. Kis kanyargós ösvény, lehetett jól haladni, a nehezén már túl, baba! Olyan 23km körül láttam meg egy párost magam előtt. Aztán azt érzékeltem, hogy egyre közeledek hozzájuk. Kb. 25km-nèl a sok lefelé menet után jött egy rövid, de kaptatós rész, ami már így a verseny vége felé igen jól esik... Sem! A páros férfi tagja már ezelőtt az emelkedő előtt elengedett, a lányt ezen az emelkedőn értem utol. Az emelkedő után jött egy széles, nem túl meredek, egyáltalán nem technikás lejtős szakasz, be a célig. Kivettem a fülest a fülemből, nem hallottam lépteket magam mögött és vitt a lendület, egyenesen a célba. Mikor befordultam a célegyenesbe, akkor hallottam meg, hogy "Èrkezik a második hölgy". Ott tudtam meg hanyadik vagyok. Annyira megörültem, fülig mosoly, repülő léptek és 2:51:45-tel beértem 2. helyen. Döbbenet.

 58380547_1518511554952820_7974918257582800896_o.jpg

Resume

4 tavaszi verseny 3., 4. ,1. , majd 2. hely. El sem hiszem. Es most pihi. Nem vagyok egyelőre benevezve sehova. Edzegetès lesz, de nem szeretném túltolni, főleg nem fizikálisan.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szaladgalok.blog.hu/api/trackback/id/tr2314780246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása