Maratonok, versenyek, edzések, felkészülések á la amatőr

GabRunMarathon

GabRunMarathon

Nagyvárad-Debrecen Szupermaraton

5 fős csapatban

2018. november 02. - GabRunMarathon

Ez egy abszolút nem tervezett verseny volt az éven, de nagyon örültem az egyik kollégám felbújtásának, hogy nevezzünk be 5 fős csapattal.

A csapatot nagyon hamar összehoztuk és a csapattal nagyon hamar meg tudtunk beszélni mindent: ki-melyik szakaszt futja, mikor indulunk, hogy lesz a logisztika a pontok között, tök gördülékenyen ment minden. Már ebből is látszott, hogy jó kis csapat lesz, holott eddig 0 versenyen vettünk eddig együtt részt.

Persze mindenkinek van/volt futós múltja, de FunRun versenynek fogtuk fel az egészet.

10 szakaszból állt a verseny 86 km-es távja Nagyvárad és Debrecen között. Ebből én 3 szakaszt futottam (6,6 km, 7 km, 4,6 km). Ilyen rövid távokat nehéz eltervezni, ezért lesz ami lesz/úgyis FunRun alapon álltam oda a váltópontra. Pont a 2. szakaszt futottam kezdetnek, így az első váltást is mi csináltuk az első szakaszt futókollégámmal. Úgy elkapott a hév, hogy egyből bekezdtem 4:28 perc/km-es 6,6 km-rel. Éreztem, hogy jól ment, előzgettem is rendesen, de ez a 4:28 azért meglepett.

20181028_110431.jpg

 

A következő szakasz, a 8. szakasz volt, ami időben odébb volt, de a logisztikázásokkal a váltópontok között, a szurkolással a csapattársaknak pikk-pakk elment az idő.

A 8. szakaszon volt mezőgazdasági utas rész is. Ennek ellenére 4:24-es perc/km idővel abszolváltam ezt a szakaszt, pedig annyira nem esett jól.

img-a0ebb02b29aac3182ee98de605291e7f-v.jpg

 A 8. szakasz után spurizni kellett át a következő váltópontra, mert a befutó 10. szakaszt is én futottam. Rövidke 4,6 km, de 4:18 perc/km-es átlaggal megnyomtam a végét. Befutó a debreceni Nagy Templom előtt volt, nagyon kis nívós helyen, méltó lezárása ennek a jól szervezett versenynek.

A csapatunk a 86 km-et 6 óra 56 perc alatt teljesítette!

Az időjárás ahhoz képest, hogy október 28.-át írtunk, mint a képeken is látható, tavaszias/kora nyárias volt (20-25 C°). Vittem is magammal a kis 2 dl-es vizes flaskámat a szakszokra, ami különösen a 2. szakaszomon jól is jött, szomjaztam rendesen, szippantottam a vizet.

A frissítések is nagyon rendben voltak. Minden váltópontnál volt frissítő asztal is, illetve a hosszabb, +10km-es szakaszokon a szakasz közben is. Szokásos víz, izo, alma, banán, aszalt cuccok, sós cuccok. Sőt, akinek ez bejön az biztos nagyon örült az egyik ponton a kenyérlángosnak. Én inkább csak a víz készletet pusztítottam. Nagyon korrekt, fél literes flakonos volt, így azt el lehetett vinni magunkkal, ami egy versenyen mindig könnyebbség. A 2. és a 8. szakasz között volt időm enni. Mi mást is ehettem volna, mint jó kis zabot :-) Másra nem is vágytam amúgy, mert hiába jól nézett ki az alma, azt már megtanultam, hogy almával a hasban nem jó futkorászni.

 Nagyon kis családias verseny volt. Azokon a településeken, ahol áthaladt a mezőny, úgy készültek egyesek, rendesen megtiszteltetve érezhették magukat a futók.

Legközelebbi tervezett verseny 2019. április, Istria Maraton Szlovénia. A nem tervezettek, pedig, ha ilyenek lesznek mint ez, ám legyen ;-)

A bejegyzés trackback címe:

https://szaladgalok.blog.hu/api/trackback/id/tr114336289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása